♥ Dag 17 – Min favoritresa.

antar att man ska skriva om en resa man har varit på..?
jag vet faktiskt inte riktigt, men jag måste ta polenresan med 9orna!
helt sjukt hur roligt vi hade, fast vi endå var där för att kolla på koncentrationslägrerna.
vi började samla ihop pengar tidigt, så vi skulle ha råd med flyg dit och flyg hem, plus mat hotell och allt det där.
men såklart när vi skulle åka så var det där askmolnet där så vi kunde inte flyga, alicia sov hos mig den natten så satt vi uppe & väntade på att dom skulle skriva på bloggen om vi skulle åka på natten eller på morgonen, sent på natten så skrev dom att vi skulle åka på morgonen och att vi skulle åka på någon båt dit. hoppade på bussen i åshammar sen åkte vi ner till nynäshamn och hoppade på någon båt där, tror nästan båtresan var det roligaste! men den tog dock om det var 12 eller 24 timmar? så vi fick vara i polen kortare än vad vi egentligen skulle, vi bodde på ett ganska fint hotell, vi var i en saltgruva där jag amanda mikaela robert & ullis satt fast för att våran hiss kom aldrig, jag fick panik för att det var så trångt och jag har cellskräck så då skulle vi åka upp, men fick sitta där lääänge. tillslut kom vi upp iaf! haha, sen var vi runt lite överallt dom dagarna, och var i auchwitch också, kommer inte ens ihåg hur det stavas nu.. haha, men det var en upplevelse för livet iaf! men det konstiga var att när man var där så kändes det inte nå speciellt.. men efteråt kom man och tänka på allt det där och det var då det vart så hemskt.
vi var även och kollade på "ghettot" där judarna bodde först, men det var så dåligt för dom hade inte haft kvar det, utan det var nya hus osv där. det enda dom hade gjort var att sätta upp massa stolar i järn där för att det skulle representera ghettot.? hah, jaja. det var den roligaste resan jag har varit på!
finns en massa bilder därifrån, men eftersom att jag sitter vid skoldatorn så har jag ingä bilder, och jag orkar inte kopiera massa nu, kommer kanske ett inlägg fullt av bilder senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0